test

Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

«Βουτιά» 119 Εκατ. στα Ηλεκτρικά Είδη



«Ψαλίδι» 119 εκατ. ευρώ στις δαπάνες για ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές έβαλαν οι καταναλωτές λόγω της οικονομικής ύφεσης. Αντίθετα, ανοδικά κινήθηκε η αγορά κλιματιστικών, όχι μόνο γιατί δίνουν λύση στις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού, αλλά και γιατί εφέτος για πρώτη φορά υποκατέστησαν τα καλοριφέρ λόγω του ακριβού πετρελαίου. Οι μεγάλοι χαμένοι είναι οι φωτογραφικές μηχανές και οι μαύρες συσκευές.
Αναλυτικότερα, όπως δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας GFK Hellas, το τετράμηνο Ιανουαρίου - Απριλίου οι συνολικές πωλήσεις των επιχειρήσεων του κλάδου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών υποχώρησαν 17,9%. Σε αριθμούς ο τζίρος κατρακύλησε στα 536 εκατ. ευρώ και όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, αυτή η απώλεια κεφαλαίων σημαίνει ότι στα κρατικά ταμεία εισέρρευσαν λιγότεροι φόροι (ΦΠΑ) κατά 22 εκατ. ευρώ.
Σε διάστημα τετραετίας η αγορά έχει χάσει περισσότερο από το μισό της αξίας της καθώς οι συνολικές απώλειες διαμορφώνονται στο 55%. Οσον αφορά τον όγκο των πωλούμενων τεμαχίων, αυτός υποχώρησε κατά 12,5%. Πωλήθηκαν δηλαδή 4,1 εκατ. τεμάχια, τα οποία ήταν κατά 586.000 λιγότερα από το περσινό τετράμηνο. Η μεγαλύτερη πτώση, όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα, ήταν της κατηγορίας των φωτογραφικών ειδών τα οποία υποχώρησαν κατά 34%, μείωση που προέρχεται κυρίως από τον τομέα των compact μηχανών, εκεί που η μέση τιμή έπεσε σημαντικά. Η πτώση των πωλήσεων των μαύρων συσκευών (τηλεοράσεις, ηχοσυστήματα κ.λπ.) ήταν λίγο χαμηλότερη στο -32%. Το γεγονός ότι οι έμποροι λιανικής εφαρμόζουν σημαντικές προωθητικές ενέργειες, προκειμένου να αυξηθεί η κίνηση στα καταστήματά τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, επηρεάζει τις μέσες τιμές σημαντικά και, ως εκ τούτου, το σύνολο του τομέα έχει αρνητική απόδοση. Ακολούθησαν οι λευκές συσκευές, οι οποίες λόγω της οικοδομικής ύφεσης αλλά και της μεγάλης διάρκειας ζωής που παρουσιάζουν υποχώρησαν κατά 25%. Απώλειες πωλήσεων κατά 19% παρουσίασαν στο τετράμηνο οι μικροσυσκευές κυρίως λόγω στροφής του καταναλωτικού κοινού σε φθηνότερες συσκευές ή σε είδη ιδιωτικής ετικέτας (private label). Οριακή υποχώρηση της τάξης του 1,9% παρουσίασαν τα κινητά τηλέφωνα, τα οποία τονώθηκαν από τις αυξημένες πωλήσεις των smartphones και μαζί με τα κλιματιστικά ήταν οι δύο κατηγορίες που είχαν θετικό πρόσημο. Τα κλιματιστικά στο τετράμηνο κατέγραψαν κέρδη 11,4%.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...