test

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2014

Αυτοκίνητο-αεροπλάνο σε... 4 χρόνια!


Προ των πυλών βρίσκεται το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο και ήδη η κατασκευάστρια εταιρεία έχει εξασφαλίσει περισσότερες από χίλιες παραγγελίες.



Μερικά χρόνια πίσω η ύπαρξη ενός ιπτάμενου αυτοκινήτου υπήρχε μόνο στη σφαίρα της φαντασίας. Εν έτη 2014 το αυτοκίνητο του μέλλοντος είναι γεγονός, καθώς η εταιρεία Icon Aircraft αναμένεται να βγάλει στην κυκλοφορία το A5, το πρώτο ελαφρού τύπου ιπτάμενο αυτοκίνητο παραγωγής της.
Η παρουσίαση του νέου project της εταιρείας θα γίνει στην EAA AirVenture, το μεγαλύτερο αεροπορικό σόου που γίνεται στο Oshkosh του Wiscosni.
Σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Kirk Hawkins, η Icon δημιουργήθηκε με σκοπό να παράξει το ιπτάμενο αυτοκίνητο του μέλλοντος, το οποίο αναμένεται να είναι εύκολο στην χρήση, με αεροδυναμικό design.


Αξίζει να σημειωθεί, ότι η εταιρεία έχει ήδη εξασφαλίσει 1.200 παραγγελίες του αυτοκινήτου-αεροπλάνου και για όποιον επιθυμεί να το αποκτήσει, πρέπει να έχει υπομονή, αφού στα χέρια του θα το πάρει σε τέσσερα χρόνια.

Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

Εντυπωσιακά σχέδια για τον τάφο της Αμφίπολης.

Ενδεχομένως και σήμερα να γίνουν νέες ανακοινώσεις από το υπουργείο Πολιτισμού για την πρόοδο των ανασκαφών στην Αμφίπολη, ενώ αναπάντητο παραμένει το φλέγον ερώτημα ποιος είναι ο ένοικος του τάφου.
Ο σχεδιαστής και ζωγράφος Γεράσιμος Γερολυμάτος προσπάθησε να απεικονίσει με  λεπτομέρεια τις διαστάσεις του μνημείου και το αποτέλεσμα. μαρτυρά τη γεωμετρική ακρίβεια και το τεράστιο μέγεθός του.
Από τον αχανή ταφικό περίβολο, έως και τον υποθετικό τέταρτο θάλαμο, στον οποίο δεν έχουν μπει ακόμη οι αρχαιολόγοι, τα σκίτσα του κ. Γερολυμάτου επιχειρούν να ρίξουν λίγο περισσότερο φως σε αυτή την ανακάλυψη.
Αναλυτικά το άρθρο του Γεράσιμου Γερολυμάτου, όπως το δημοσίευσε στο peritexnisologos.blogspot.gr
«Με αυτό το άρθρο μου για τον Τύμβο της Αμφίπολης, δεν έχω σκοπό να προσφέρω περισσότερη σύγχυση από όση ήδη υπάρχει. Αντίθετα, θέλω να δείξω μια άλλη οπτική, που μπορεί να βοηθήσει στο να αποκτήσουμε μια σαφή αντίληψη του αληθινού όγκου και των διαστάσεων του μνημείου. Οι περισσότεροι έχουμε την τάση να χανόμαστε μέσα στις λεπτομέρειες και έτσι μας διαφεύγει ο ενιαίος λόγος, που συναρτά τα μέρη ενός συνόλου. Για παράδειγμα, τον Τύμβο της Αμφίπολης σε σχέση με το ίδιο το ταφικό μνημείο που βρίσκεται στα σπλάχνα του. Σε αυτό θα μας βοηθήσει πιστεύω η αναλογία των σχέσεων, που διέπει, καθορίζει και ερμηνεύει τα πάντα γύρω μας. Αφού λοιπόν, ούτε αρχαιολόγος είμαι, ούτε ιστορικός, θα προσεγγίσω το θέμα υπό το πρίσμα ενός καλλιτέχνη, που έχει μάθει να βλέπει και να σκέφτεται αναλογικά.
Τα σχέδια που παρουσιάζω εδώ για πρώτη φορά, τα έκανα μελετώντας όλα τα στοιχεία και λαμβάνοντας υπόψιν τις φωτογραφίες, που έχουν δημοσιευτεί από το ΥΠΠΟΑ μέχρι και σήμερα. Όλα τα σχετικά εποπτικά-ογκομετρικά στοιχεία, αναγράφονται με κάθε λεπτομέρεια πάνω στα σχέδια, έτσι που για την οικονομία του άρθρου δεν θα τα επαναλάβω εδώ, παρά μόνο όπου θα χρειαστεί.
Υπενθυμίζω επίσης ότι, προϊούσας της ανασκαφής, τα σχέδια αποτυπώνουν υπό κλίμακα τα μέχρι τώρα δεδομένα, ενώ δεν αποκλείεται αυτά να αλλάξουν τις επόμενες ημέρες, ή χρόνια, (αν οι σκέψεις μου αποδειχθούν βάσιμες). Σε αντίθεση, λοιπόν, με οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, δεν έκανα τα σχέδια για το κείμενο, αλλά έγραψα το κείμενο ως επεξηγηματική αναφορά των σχεδίων.
Το σχέδιο 1, είναι μια ελεύθερη καταγραφή των δεδομένων και τοποθέτηση των στοιχείων πάνω σε μια ελαφρώς επικλινή κάτοψη του Τύμβου χωρίς κλίμακα. Ο Τύμβος είναι προσανατολισμένος σε κατεύθυνση νοτιοδυτική.
tymvos _2Το σχέδιο 2, υπό κλίμακα 1/1000, είναι μια πλήρης κάτοψη του Τύμβου, όπου αποτυπώνεται με σχετική ακρίβεια η αναλογική σχέση του τάφου με εμβαδό περίπου 100 τ.μ., ως προς την επιφάνεια του υπόλοιπου τύμβου των 20 περίπου στρεμμάτων (20.000 τ.μ.). Δηλαδή μια αναλογία της τάξης του 1/200! Υπάρχει επίσης και μια υψομετρική αποτύπωση τόσο του Τύμβου, όσο και του μαρμάρινου Λέοντα με την βάση του που βρισκόταν στο κέντρο πάνω σε αυτόν.
tymvos 3_2Η πρώτη εντύπωση από το συγκεκριμένο σχέδιο, δεν προκαλεί έκπληξη για το πράγματι μεγάλο μέγεθος του τύμβου, όσο για το «μικρό» μέγεθος του τάφου. Ο συντριπτικά «άδειος» χώρος, υποβάλλει στην σκέψη πολλά ερωτήματα σχετικά με το φαινομενικό ή αληθινό κενό του. Ποια λογική μπορεί να εξυπηρετούσε η σπατάλη χρόνου και χρημάτων για τη διαμόρφωση ενός τόσο μεγάλου χώρου και το κτίσιμο μιας τεράστιας περιβόλου, αν ο τελικός σκοπός ήταν πράγματι η κατασκευή ενός μνημείου με τις γνωστές διαστάσεις;
Το σχέδιο 3, που αφορά μια τομή του Τύμβου υπό κλίμακα 1/1000, καταδεικνύει από άλλη οπτική γωνία τις σχέσεις των μεγεθών. Του ταφικού μνημείου από τη μια, ως προς τον συνολικό όγκο του τύμβου από την άλλη. Σχέση, που με αναλογία 1/8 προς την διάμετρο του, όπως θα παρατηρήσετε, μόνο «αναλογική» δε θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί. Μάλιστα, τα 7/8 του ακόμα άγνωστου πυρήνα του τύμβου, προκαλούν την κοινή λογική με την σκέψη, πως υπάρχουν ακόμη πολλά να βρεθούν, ίσως από «άλλες» εισόδους και σε «άλλους» θαλάμους. Η υψομετρική αποτύπωση στο σχέδιο περιλαμβάνει το σύνολο του ύψους μαζί με τον Λέοντα στην κορυφή του Τύμβου.
tymvos4_2
Στο σχέδιο 4, υπό κλίμακα 1/150, σε μια πιο λεπτομερή τομή αυτή την φορά του ταφικού μνημείου, αποτυπώνω τις καταχώσεις των θαλάμων Α-Β-Γ και την πιθανή διαδρομή των τυμβωρύχων μέχρι τον νεκρικό θάλαμο στην περίπτωση που αυτός είναι συλημένος. Σχετικά με αυτό, έχω μια διαφορετική άποψη που θα καταθέσω σε μελλοντικό άρθρο ειδικά για την σύληση και την ύπαρξη των χωμάτων εντός του ταφικού μνημείου. Διότι, δεν είναι απίθανο η προσπέλαση των τυμβωρύχων στον τάφο να μην έγινε οριζόντια, δηλαδή από την είσοδο, αλλά από πάνω με την διάνοιξη κάθετου φρέατος.
tymvos5_0
Θα αναφέρω ακόμα μερικές σχέσεις εκπληκτικών αναλογιών, που καταδεικνύουν μια ασυνήθιστα υψηλή διαφορά κλίμακας μεταξύ των δομικών παραμέτρων. Π.χ:
Ο ένας από τους ταφικούς θαλάμους με μήκος 6 μέτρων, θα χωρούσε περίπου άλλες 26, 3 φορές, συνεχόμενα πάνω στον άξονα της διαμέτρου των 158,40 μέτρων.
Το πλάτος της εισόδου του ταφικού μνημείου, με 4,5 έως 5 μέτρα άνοιγμα, αναλογεί στο 1/100 της συνολικής περιμέτρου της περιβόλου, που είναι περίπου 500 μέτρα (497μ., για την ακρίβεια)
Ο Λέων, με ύψος 5.30 μέτρα, ίσα-ίσα που θα χωρούσε όρθιος ή ξαπλωτός μέσα στον προθάλαμο των Σφιγγών, ενώ με τη βάση του μαζί (15,30 μ.) φτάνει το μήκος δυόμισι θαλάμων (άνω των 2/3 δηλαδή του μήκους του ταφικού μνημείου με τα έως τώρα δεδομένα)!
Ακόμη, το μήκος της περιβόλου αντιστοιχεί στο άθροισμα 25 ταφικών μνημείων στη σειρά και με 32,6 φορές το ύψος του Λέοντα με την βάση του.
Τελικά, αφού όπως όλοι λένε «μιλάει» η γεωμετρία, οι αναλογίες του Τύμβου μας δείχνουν, πως ίσως βρισκόμαστε στην αρχή μόνο μιας συγκλονιστικά μεγάλης αρχαιολογικής περιπέτειας που θα μας αποκαλύψει πολλά.
Ανεξάρτητα, λοιπόν, από το τι θα βρεθεί μέσα στον τάφο το επόμενο χρονικό διάστημα, έχω την πεποίθηση ότι ο Τύμβος κρύβει μέσα του πολλά περισσότερα μυστικά, που στην ουσία θα καθιστούν τις αναλογικές σχέσεις των μερών πιο αρμονικές. Θεωρώ δε απόλυτα αναγκαία την διενέργεια επιπλέον τομών σε διάφορα σημεία της επιφάνειας του, ακόμη και στο κέντρο του κατακόρυφου άξονα του Λέοντα. Θα ήταν επίσης σημαντικό, να απαντηθεί από τους αρχαιολόγους και το ζήτημα του προσανατολισμού του Λέοντα και της βάσης του, αφού ήταν ουσιαστικό και εμφανές στοιχείο της διάταξης του Τύμβου και όχι απλά διακοσμητικό.
Στην περίπτωση αυτή, θα είχε ενδιαφέρον να διασαφηνιστεί, αν ο Λέοντας βρισκόταν όχι μόνο στον ίδιο άξονα με το μνημείο (πράγμα που συμβαίνει έτσι και αλλιώς ανάμεσα στο κέντρο και σε ένα σημείο του κύκλου), αλλά κυρίως, αν ήταν μετωπικά ευθυγραμμισμένος προς την είσοδο του τάφου με κατεύθυνση νοτιοδυτική, ή αν ήταν στραμμένος προς άλλη κατεύθυνση. Αν η είσοδος που έχει βρεθεί είναι η μοναδική, τότε η καλλιτεχνική συμμετρία και ο συμβολισμός, θα απαιτούσαν την πρώτη εκδοχή της μετωπικής ευθυγράμμισης, αν και αυτό θα ενείχε τον κίνδυνο της υπόδειξης του σημείου της εισόδου για μια πιο ασφαλή ανακάλυψη της από τυμβωρύχους».

Πέμπτη 14 Αυγούστου 2014

Σουλβατζή: Ο Σημίτης σταμάτησε την ανασκαφή για τον τάφο του Αλέξανδρου

Σουλβατζή: Ο Σημίτης σταμάτησε την ανασκαφή για τον τάφο του Αλέξανδρου
Σουλβατζή: Ο Σημίτης σταμάτησε την ανασκαφή για τον τάφο του Αλέξανδρου
 «Μεγάλο εύρημα» χαρακτηρίζει την ανασκαφή της η αρχαιολόγος Λιάνα Σουλβατζή που μίλησε στον Κώστα Χαρδαβέλλα και τη Μάρω Λεονάρδου στον RealFm 97,8 αλλά όπως είπε «δεν πιστεύω με τίποτα ότι ο τάφος ανήκει στον Μέγα Αλέξανδρο».
Η ίδια είχε κάνει ανασκαφές στην Αίγυπτο από το 1989 έως το 1995 αναζητώντας τον τάφο του Μεγάλου Αλεξάνδρου αλλά οι εργασίες σταμάτησαν και η ίδια είχε δεχτεί δριμεία κριτική.
Όπως είπε στον RealFm ο Αλέξανδρος είχε εκφράσει την επιθυμία του να ταφεί στην Αίγυπτο. Οι έρευνες, που γίνονταν με αυτοχρηματοδότηση, είχαν ως αποτέλεσμα την εύρεση ενός τάφου.

«Βρήκαμε έναν υπέργειο ναόσχημο μακεδονικό τάφο με εμβαδόν  525 τετραγωνικά μέτρα ενώ ο χώρος που ανήκει ο τάφος ξεπερνά τα 12.000 τετραγωνικά μέτρα. Βρέθηκαν μάλιστα 4 αγάλματα λεόντων που φύλαγαν την είσοδο του τάφου» διηγείται η αρχαιολόγος που υποστηρίζει ότι ανακάλυψε και ελληνικές επιγραφές, η πρώτη εκ των οποίων έγραφε: «Αλέξανδρος Άμμωνος Ρα».
Κατόπιν επεμβάσεως της τότε κυβέρνησης, όπως είπε η κα Σουλβατζή,  με απόφαση του Πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη σταμάτησε το έργο παρόλο  που η κυβέρνηση της Αιγύπτου είχε ανακοινώσει επίσημα ότι είχε βρεθεί ο τάφος του Αλέξανδρου.

Ακούστε το ηχητικό στο www.enikos.gr


Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Δεν περνάει από το μυαλό σας τι κρύβεται σε αυτό το κτήριο (photos)

Αυτό το κτήριο βρίσκεται στην πόλη Krausnick στην Γερμανία όπου προηγουμένος ήταν μια σοβιετική στρατιωτική βάση. Δεν έχει σημασία αν είναι χειμώνας και έχει πολύ κρύο, αυτό που κρύβεται στο εσωτερικό του είναι πραγματικά εντυπωσιακό.
2

3
4
5
6
7
8
9

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...